Działamy w sposób zorientowany na wartość

Jesteśmy dumni, że jesteśmy firmą rodzinną. To ważny element naszego sukcesu. Niezależność finansowa gwarantuje nam swobodę działania i konkurencyjność, a więc zapewnia naszej firmie przyszłość. Dom z muru pruskiego w Wedemarku niedaleko Hanoweru, gdzie prof. dr Fritz Sennheiser założył „Laboratorium W”, wciąż stoi. Dookoła jednak wyrósł nowoczesny park fabryczny, który jest siedzibą globalnej firmy. Z każdym kolejnym rokiem w sposób zrównoważony i stały udało nam się zwiększać nasze przychody ze sprzedaży. W 2013 roku osiągnęliśmy obroty 590,5 mln euro.

Dziś Sennheiser łączy w sobie kilka silnych marek: 

  • Sennheiser - marka cenionych w świecie słuchawek, mikrofonów, mikrofonów bezprzewodowych i rozwiązań systemowych z dziedziny przesyłu dźwięku
  • Georg Neumann w Berlinie - wiodący na świecie producent mikrofonów studyjnych
  • Sennheiser Communications w Danii - spółka joint venture, w której rozwijamy i sprzedajemy zestawy nagłowne dla aplikacji komputerowych, biur i centrów telefonicznych.

Nasza gama produktów premium obejmuje obecnie słuchawki, mikrofony, bezprzewodowe systemy mikrofonowe oraz systemy konferencyjne i informacyjne, jak również produkty lotnicze i audiologiczne.

Zrównoważony biznes

„Dążymy do zwiększenia wartości naszej firmy w sposób zrównoważony i ciągły.”

Zrównoważony biznes

Kształtujemy przyszłość

Sennheiser - ta nazwa oznacza firmę i rozwój trendów. Nie reagujemy tylko na aktualne zapotrzebowanie, zawsze staramy się kształtować przyszłość. Nasze zaangażowanie trwa nieprzerwanie do momentu, w którym jesteśmy zadowoleni z rozwiązania, gdy widzimy, że jest ono w danym przypadku doskonale dostosowane do potrzeb. Pomysły naszych deweloperów sprawiły, że produkty Sennheiser stały się znane na całym świecie i wielokrotnie spotkały się z entuzjastyczną reakcją miłośników dźwięku.

Nasze osiągnięcia zdobyły wiele nagród międzynarodowych: dwie nagrody niemieckiego przemysłu w dziedzinie innowacji, Nagrodę Nauki i Techniki (zwaną „Technologicznym Oscarem”), Grammy oraz najbardziej znaczącą nagrodę telewizyjną w USA: Emmy.

Na tej drodze Sennheiser wyznaczył wiele etapów technologicznych – pierwszy mikrofon kierunkowy w latach pięćdziesiątych, słuchawki otwarte w latach sześćdziesiątych, technologia transmisji na podczerwień w latach siedemdziesiątych i bezprzewodowa transmisja wielokanałowa w latach osiemdziesiątych. W latach dziewięćdziesiątych opracowaliśmy dookólne nagłowne systemy nagłośnieniowe, podczas gdy inteligentne systemy informacyjne audio były obiektem naszego zainteresowania na początku nowego tysiąclecia. Aktualnie nasze działania są zogniskowane na stale rozwijającej się cyfryzacji świata audio.

Dla zapewnienia, że pozostajemy na właściwej ścieżce rozwoju, stworzyliśmy unikatowy podmiot: Sennheiser Innovation AG. Jest to firma, której projektanci, badacze rynku, menedżerowie i inżynierowie studiują i kształtują zagadnienia, które pojawią się w najbliższej przyszłości. Dzisiaj bardziej niż kiedykolwiek wcześniej istotne jest ustalenie punktów innowacyjnych na jak najwcześniejszym etapie. Od samego początku dążymy do wykrycia istotnych zmian w preferencjach konsumentów w celu odpowiedniego skoncentrowania się na właściwym sposobie myślenia w naszej firmie, na produktach i usługach.

Innowacja

„Aktywnie przyczyniamy się do kształtowania dzisiejszych i jutrzejszych rynków i ustanawiamy nowe standardy dzięki naszym innowacyjnym osiągnięciom.”

Innowacja

Rozumiemy naszych klientów

Nasi klienci oczekują, że damy im najwyższej klasy technologie, najwyższą jakość usług, kompleksową wiedzę fachową oraz zapewnimy pełne wsparcie na miejscu. W tym celu na nowo zrestrukturyzowaliśmy naszą organizację. Trzy niezależne jednostki biznesowe - Dział Produktów Konsumenckich, Dział Profesjonalny i Dział Systemów Zintegrowanych - umożliwiają skupienie się na różnych wymaganiach naszych klientów i rynku.

Elektronika Konsumencka

Dział Elektroniki Konsumenckiej specjalizuje się w ofercie słuchawek dla klientów indywidualnych, a także produktów audiologicznych i telekomunikacyjnych. Jest to związane z naszymi ważnymi innowacjami produktowymi: opracowany przez nas model RS 5 był pierwszym radiotelefonem wysokiej częstotliwości na świecie; nasza technologia NoiseGard dla słuchawek używanych w podróży aktywnie eliminuje hałas otoczenia; nasz bezprzewodowy stereofoniczny douszny zestaw głośnikowy MX W1 działa bez kompresji sygnału oraz żadnych strat w dźwięku; a także nasze sztandarowe słuchawki dynamiczne HD 800, które posiadają największe przetworniki, jakie kiedykolwiek były używane w słuchawkach. Oraz oczywiście nasze audiofilskie zestawy słuchawek elektrostatycznych o statusie kultowych: Orpheus i HE 1. Zespół Działu Konsumentów pracuje przez całą dobę w czterech lokalizacjach w Europie i Azji dla zapewnienia, że żaden trend ani preferencje klientów nas nie ominą. Naszym celem strategicznym jest kształtowanie przyszłości przemysłu audio od pierwszego pomysłu do wprowadzenia produktu na rynek.

Elektronika Konsumencka

Systemy Profesjonalne

Dział Systemów Profesjonalnych zajmuje się klientami działającymi w dziedzinie radiofonii, lotnictwa, nagrywania studyjnego, branży muzycznej i dźwięku na żywo. Nasze profesjonalne systemy są wykorzystywane na Broadwayu w Nowym Jorku oraz w legendarnych studiach nagraniowych Abbey Road w Londynie. Artyści znani na całym świecie tacy jak Pink, Seal, Katy Perry, Beyoncé i Celine Dion ufają naszemu wieloletniemu doświadczeniu. Wielu z nich polega na naszych mikrofonach bezprzewodopwych, w opracowywaniu których jesteśmy liderem. Pierwszy mikrfofon bezprzewodowy opracowaliśmy w 1957 roku (więcej na ten temat przeczytasz na stronie Historia Mikrofonów Bezprzewodowych). Gdziekolwiek znajdą się nasi profesjonalni klienci, nasze specjalistyczne zespoły są pod ręką, aby nieść pomoc 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.

Razem z naszymi lokalnymi partnerami nasza grupa ds. kontaktów z globalnymi partnerami wspiera największe imprezy, firmy, artystów, techników i firmy wynajmujące sprzęt. Nasz zespół Global Application pomaga klientom konfigurować, programować i uruchamiać systemy Sennheiser, czasami też przez organizowanie praktycznych warsztatów. Gdziekolwiek na świecie i poprzez wszelkie granice międzynarodowe. Chcemy, aby nasi klienci i partnerzy czerpali korzyści ze współpracy z nami.

Systemy Profesjonalne

Systemy Zintegrowane

Dział Systemów Zintegrowanych to najmłodszy oddział organizacji Sennheiser. Oferuje on mikrofony, systemy konferencyjne, produkty dla niedosłyszących, systemy PA oraz dedykowane systemy zwiedzania z przewodnikiem. Jesteśmy dostawcami, którzy oferują złożone systemy audio w formie prostego produktu. Naszymi klientami są firmy różnej wielkości, instytucje rządowe i organizacje non-profit, szkoły i uniwersytety, stowarzyszenia religijne, hotele i zakłady gastronomiczne oraz wiele firm zajmujących się wypożyczaniem sprzętu audio i wideo.

Rozwiązania Działu Systemów Zintegrowanych oparte są na najnowocześniejszych technologiach i mogą być łatwo zintegrowane ze złożonymi systemami. Oznacza to, że użytkownicy mogą liczyć na wydajność i łatwość obsługi i wiedzą, że otrzymują najlepszą wartość za wydane pieniądze. Jeśli jest to możliwe, nasze produkty korzystają z połączeń bezprzewodowych, a zatem można je od razu użytkować - nawet nie trzeba czytać instrukcji. 

Systemy Zintegrowane

W Twoim interesie

„Nadal rozwijamy firmę Sennheiser strategicznie i operacyjnie - w najlepszym interesie naszych klientów.”

Jesteśmy międzynarodowi

Podobnie jak nasi klienci, jesteśmy obecni na wszystkich kontynentach świata. Sennheiser zatrudnia ponad 2500 pracowników w ponad 90 krajach. 

W naszej fabryce w Wedemark wytwarzamy mikrofony i mikrofony bezprzewodowe oraz systemy monitorowania, a także zajmujemy się produkcją technologii konferencyjnych oraz oprowadzania zwiedzających, zestawów nadajników/odbiorników dla lotnictwa, jak również produkujemy kapsuły mikrofonowe i przetworniki słuchawkowe do wszystkich naszych gotowych produktów. Istnieją dwa duże centra produkcyjne, które są wyposażone w najnowsze linie technologiczne oraz pomieszczenie sterylne o powierzchni 350 metrów kwadratowych, przeznaczone do produkcji pojemnościowych kapsuł mikrofonowych, a także centrum techniczne, w którym opracowujemy i testujemy nowe techniki produkcji. 

Fabryka w Tullamore w Irlandii zajmuje się produkcją słuchawek i przetworników słuchawkowych, a także produkty audiologiczne, głośniki dla monitorów studyjnych oraz komponenty dla Działu Systemów Zintegrowanych. 

W Albuquerque w Stanach Zjednoczonych specjalizujemy się w technologii bezprzewodowej stosowanej w mikrofonach oraz systemach monitorowania. Dodatkowo firma zapewnia główne usługi logistyczne dla produktów wytwarzanych przez naszych azjatyckich partnerów. Dzięki badaniom i rozwojowi nasze dotychczasowe działania nie znają granic. 

W celu utrzymania naszej przewagi technologicznej dysponujemy własnymi laboratoriami badawczymi w Niemczech, Danii, Kalifornii, Singapurze i Szwajcarii.

Różnorodność

„Sennheiser jest międzynarodową firmą. Nasza organizacja odzwierciedla różnorodność kulturową występującą na rynkach, na których jesteśmy obecni.”

Różnorodność

Działamy z poczuciem odpowiedzialności

Ponieważ angażujemy się w kształtowanie świata dźwięku jutra, jesteśmy zobowiązani do zachowania trwałości i postępowania z ogromną odpowiedzialnością. Zachęcamy do nowoczesnych form współpracy w naszych zakładach produkcyjnych. Ważne jest dla nas, by nasi pracownicy byli wysoce zmotywowani. Wspieramy otwartą, uczciwą i aktywną komunikację. Mówimy, co robimy i robimy to, co mówimy. Przestrzegamy standardów kodeksu postępowania Zentralverband Elektrotechnik- und Elektronikindustrie e. V. (niemiecki przemysł elektryczny i elektroniczny), na których opierają się praktyki biznesowe naszych pracowników we wszystkich oddziałach i we wszystkich działach korporacyjnych na świecie. Te same zasady dotyczą naszych dostawców. Powszechnie przyjmujemy wartości etyczne i zasady kierujące naszymi działaniami. Rzetelność, sprawiedliwe postępowanie i poszanowanie godności ludzkiej są dla nas niewątpliwe i istotne, więc oczekujemy tego samego od naszych dostawców i pomagamy im w realizacji tych celów. Oznacza to też, że poważnie traktujemy nasze obowiązki. We wszystkich krajach, w których jesteśmy aktywni, przestrzegamy ustaw i wymagań prawnych. Poza tym podlegamy zasadom określonym w kodeksie postępowania. Uwzględniamy ekonomiczne, technologiczne, społeczne i ekologiczne konsekwencje naszych decyzji i działań biznesowych. Przyczyniamy się do zwiększania dobrobytu i zrównoważonego rozwoju tych miejsc, w których jesteśmy aktywni.

Nasze wartości

„Odpowiedzialność, niezawodność i uczciwość stanowią podstawę naszych relacji z naszymi partnerami biznesowymi i pracownikami.”

Nasze wartości

Informacje o firmie Sennheiser

Fakty

Wybrane fakty i dane liczbowe przedstawiają ogólne informacje o firmie Sennheiser i wszystko to, co powinieneś wiedzieć o rozwoju naszej firmy.

Założona

W 1945 r. jako „Laboratorium Wennebostel” przez prof. dra Fritza Sennheisera

Założona

Produkty

Mikrofony, słuchawki, mikrofony przewodowe i systemy monitorowania, technologia konferencyjna i informacyjna oraz produkty wspomagające słyszenie

Produkty

Obrót

658,4 milionów € (2016)

Obrót

Liczba zatrudnionych

Średnia liczba osób zatrudnionych na świecie w roku 2016 wynosiła 2725. 64% z tej liczby stanowią mężczyźni, a 36% - kobiety. 51% pracowników zatrudnionych jest w Niemczech, a 49% - w pozostałych krajach świata.

Liczba zatrudnionych

Inne firmy wchodzące w skład grupy Sennheiser

  • Georg Neumann GmbH, Berlin (od 1991) - mikrofony studyjne oraz monitory studyjne
  • Sennheiser Communications A/S, Dania (od 2003, spółka joint venture) - nagłowne zestawy słuchawkowe dla komputerów osobistych, biur i centrów telefonicznych
Inne firmy wchodzące w skład grupy Sennheiser

Zakłady produkcyjne

  • Niemcy (mikrofony, słuchawki, mikrofony bezprzewodowe i systemy monitorowania, systemy konferencyjne oraz systemy informacyjne)
  • Irlandia (słuchawki, produkty audiologiczne, głośniki monitorowe, systemy zintegrowane)
  • USA (mikrofony bezprzewodowe i systemy monitorowania)
Zakłady produkcyjne

Spółki zależne

Znajdują się we Francji, Wielkiej Brytanii, Belgii, Holandii, Szwajcarii i Liechtensteinie, w Niemczech, Austrii, Danii, Rosji, Hong Kongu, Indiach, Singapurze, Japonii, Chinach, Australii, Nowej Zelandii, Kanadzie, Meksyku i USA

Spółki zależne

Dyrektorowie Generalni

dr Andreas Sennheiser i Daniel Sennheiser

Dyrektorowie Generalni

Obrót w regionach (2016)

  • obie Ameryki: 168,8 mln €
  • Europa, Środkowy Wschód, Afryka: 358,2 mln €
  • Azja, Australia i Pacyfik: 131,4 mln €
Obrót w regionach (2016)

Podział obrotów w proc. (2016)

  • Dział Konsumencki: 342,1 mln euro (52%)
  • Działy profesjonalne (łącznie): 316,3 mln euro (48%)
Podział obrotów w proc. (2016)

Nasza historia

Więcej o naszej historii dowiesz się na stronie Historia firmy Sennheiser

Mamy wizję

Dziś tworzymy świat audio przyszłości - jest to naszą ambicją, którą żyjemy każdego dnia. To nasza mapa drogowa opisująca to, co chcemy wspólnie osiągnąć. Podstawą jest nasza historia, nasza kultura innowacji i nasza pasja w dążeniu do doskonałości. Nam nie wystarczy dobre brzmienie - chcemy osiągnąć dźwięk doskonały. Chcemy, aby dźwięk się ożywił. Dźwięki mogą nas przenosić do odległych miejsc, budzić uśpione emocje, a nawet intensyfikować naszą wrażliwość. Nie odbieramy ich tylko za pośrednictwem bębenków usznych, ale przez skórę, a niektórzy ludzie potrafią dźwięki nawet zobaczyć. Dlatego codziennie pracujemy, aby osiągnąć doskonały dźwięk i otworzyć naszym klientom cały świat doznań wszechświata dźwięków.

Droga do tego osiągnięcia została wytyczona przez nasze pionierskie pomysły. Od kiedy inżynier elektryk prof. dr Fritz Sennheiser założył firmę w 1945 r., Sennheiser stale kształtuje trendy w branży audio. Do chwili obecnej nasze twórcze natchnienie, ciekawość i pasja przyczyniły się do ogromnego sukcesu naszych produktów i usług. Gdziekolwiek ludzie podchodzą z pasją do nagrywania, przesyłania lub odtwarzania dźwięków, Sennheiser tam będzie. To jest coś, z czego jesteśmy dumni.

Przyszłość branży audio

„Tworzymy przyszłość branży audio, opierając się na naszej historii, naszej kulturze innowacji i naszej pasji do doskonałości.”

Przyszłość branży audio
Newsletter